Clarificări privind plata indemnizației de concediu

______________________________

Deoarece au fost semnalate nenumărate probleme privind întârzierea nejustificată în unele unități de învâțământ a plății indemnizației de concediu, atragem atenția asupra faptului că legea este mai mult decât clară. Conform Codul muncii 2015 - Legea 53/2003, actualizată în mai 2015, angajatorul are obligația de a plăti indeminzația de concediu cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de începerea acestuia.

Iată ce spune legea:

Art. 150. - (1) Pentru perioada concediului de odihnă, salariatul beneficiază de o indemnizație de concediu, care nu poate fi mai mică decat salariul de bază, indemnizațiile și sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectivă, prevăzute în contractul individual de muncă.
(2) Indemnizația de concediu de odihnă reprezintă media zilnică a drepturilor salariale prevăzute la alin. (1) din ultimele 3 luni anterioare celei in care este efectuat concediul, multiplicată cu numărul de zile de concediu.
(3) Indemnizația de concediu de odihnă se plătește de către angajator cu cel putin 5 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.

OBS: La secțiunea comentarii, vă rugăm să ne aduceți la cunoștință eventualele probleme cu care vă confruntați. Mulțumim.

logo sindicatul spiru haret bacau

+1 # Bataie de jocElena V. 2015-07-07 12:13
In mediul rural nu se respecta aceasta prevedere legala. Sunt mai mult de sapte zile de cand am intrat in concediu si nu am primit banii. Nimeni nu stie nimic, parca-s nebuni. Cand este vorba de cerinte pentru profesori, suntem sufocati de conducere, cand este vorba sa isi faca si ei treaba, ne ghidam dupa principiul "merge si asa", adica stam un sfert de concediu fara bani.
0 # ce face sindicatul?mancas 2015-07-09 15:52
Si daca legea specifica foarte clar cum si cand se face plata indemnizatiei de concediu stiti si de ce s-a intarziat atat? Ce face sindicatul? Suntem foarte dezamagiti de actiunile sindicatului, inexistente!
0 # wowhmm? 2015-08-08 03:16
personalul nedidactic are dreptul la indemnizatia de concediu?

Add comment

Notă: Administratorul acestui site își rezervă dreptul de a modera, de a opri oricând de la publicare conținuturile care nu respectă regulile elementare de bun simț sau din oricare alte motive, implicit de a restricționa dreptul unor vizitatori de a posta comentarii.

Security code
Refresh